V každém kraji s námi spolupracovalo 24 škol a školských zařízení.
Školy s plnou podporou
Polovina (tedy 12 škol v každém kraji) získala v rámci projektu komplexní podporu. Zajistila tak vybraným pedagogům a vedení školy nadstandardní služby:
- školy získaly koučink a mentoring v oblasti profesního rozvoje,
- zlepšilo se nastavení poradenských služeb v rámci školního poradenského pracoviště (například pomoc se sestavením Plánu poradenských služeb),
- prohloubila se spolupráce s odborníky – speciálními pedagogy, školními psychology a dalšími experty,
- školy se staly součástí krajské sítě podpořených škol, se kterými může navázat užší spolupráci – výměnu zkušeností a příkladů dobré praxe například formou stáží,
- došlo k podpoře rozvoje profesních kompetencí pedagogů a vedení školy v oblasti společného vzdělávání,
- zvýšila se motivace pedagogického sboru k práci s rozmanitým třídním kolektivem.
Jaké konkrétní benefity tyto školy získaly?
- kouče pro ředitele školy,
- mentora pro 2 vybrané pedagogy,
- příplatek pro pedagoga, který byl garantem zavádění komplexní podpory v dané škole,
- služby odborných poradců přizpůsobené potřebám konkrétní školy – zahrnovali spolupráci se školním psychologem, speciálním pedagogem, metodikem pro školská poradenská zařízení nebo metodikem DVPP,
- kurz pro vedení školy určený řediteli a jeho zástupci, který proběhl ve skupině 10 vybraných vedoucích pracovníků škol z kraje,
- kurzy zaměřené podle konkrétních potřeb dané školy v oblasti oborově předmětové, diagnostické, sociálních vztahů nebo například komunikace – celkem 24 hodin vzdělávání,
- kurz základní přípravy zaměřený na praktické informace z oblasti inkluzivního vzdělávání – celkem 40 hodin vzdělávání,
- vyhodnocování inkluzivních podmínek a procesů uvnitř školy.
Školy s vybranou podporou
Druhá polovina zapojených škol získala v rámci tohoto projektu vybranou vzdělávací podporu:
- Zlepšila nastavení poradenských služeb v rámci školního poradenského pracoviště (získala například pomoc se sestavením Plánu poradenských služeb),
- stala se součástí krajské sítě podpořených škol, se kterými bylo možno navázat užší spolupráci – výměnu zkušeností a příkladů dobré praxe, například formou stáží,
- podpořila rozvoj profesních kompetencí pedagogů a vedení vaší školy v oblasti společného vzdělávání,
- posílila u pedagogů porozumění inkluzivním procesům ve vzdělávání,
- zvýšila motivaci pedagogického sboru k práci s rozmanitým třídním kolektivem.
Jaké konkrétní benefity tyto školy získaly?
- Kurz pro vedení školy určený řediteli a jeho zástupcům, který proběhl ve skupině 10 vybraných vedoucích pracovníků škol z kraje,
- kurz základní přípravy zaměřený na praktické informace z oblasti inkluzivního vzdělávání,
- vyhodnocování inkluzivních podmínek a procesů uvnitř školy.