Online komunikace projektu měla různé formy:

 

1) Webové stránky projektu Inkluzevpraxi.cz uživatelům nabízely:

  • Veškeré informace o projektu Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi pro potřeby zapojených škol, lektorů z projektu i pro širokou veřejnost.
     
  • Přehled informačních seminářů v kalendáři akcí.
     
  • Vybraný odborný obsah včetně přehledu aktuální legislativy a dobré praxe, rozhovory a články, sdílení zajímavých výstupů z webu Zapojmevšechny.cz. Obsah byl členěn do 3 částí: pedagog, rodič, zřizovatel školy.
     
  • Otázky a odpovědi – sekci s vybranými dotazy z internetové poradny Zapojme všechny. Na dotazy odpovídali odborníci ze sítě Národního pedagogického institutu České republiky.
     
  • Informace o službách krajských Center podpory, jejich přehled a kontakty na ně.
     
  • Přehled zapojených škol do projektu.
     
  • Vstupní portál pro zapojené školy a zapojené odborníky (interní sekce).
     
  • Možnost přihlášení se k odběru novinek a odkazy na sociální sítě.

 

Na aktuální informace z webových stránek projektu, aktivit projektu a výstupů webu Zapojmevsechny.cz upozorňovaly pravidelné e-mailové Novinky z oblasti společného vzdělávání Inkluze v praxi, které byly čtvrtletně rozesílány všem registrovaným zájemcům.

 

2) Interaktivní web Zapojmevsechny.cz byl spuštěn 1. 6. 2019 a je sledován průměrně 18,5 tisíci návštěvníky měsíčně, především z řad asistentů pedagoga, pedagogů a rodičů. Web byl orientován na praktickou stránku implementace společného vzdělávání – sdílel osvědčenou praxi a praktické příklady, propojoval různé subjekty a aktivity, řešil konkrétní problémy prostřednictvím poradny (od dubna 2021 i v ukrajinštině) atd.

V období 17. 11. 2022 – 11. 5. 2022 proběhla online kampaň na podporu a propagaci interaktivního webu Zapojmevsechny.cz.

Web Zapojmevsechny.cz – velmi úspěšný produkt projektu – bude fungovat i po ukončení projektu jako informační portál na podporu rovných příležitostí a osvětu ohledně společného vzdělávání. Další informace o Zapojmevsechny.cz.

 

3) Sociální síť Facebook byla a stále je využívána jako: 

Na Facebooku se intenzivně a cíleně komunikovalo v rámci skupin a stránek věnujících se vzdělávání, výchově, rodičovství a speciálním vzdělávacím potřebám dětí. Propagovaly se zde konkrétní příspěvky z webu Zapojmevšechny.cz, nové články z webových stránek projektu Inkluzevpraxi.cz a webových stránek NPI ČR.

 

4) Projektový YouTube kanál Projekt APIV B

Ve spojitosti s online formou vzdělávacích/informačních seminářů projekt spustil 7. 4. 2020 YouTube kanál Projekt APIV B. Zde byly publikovány webináře, které byly reakcí na období covid-19, distanční vzdělávání žáků a problémy související se společným vzděláváním a vzděláváním na dálku. Své místo mají na YouTube kanálu také podcasty a videa z webu Zapojmevsechny.cz.

Za sledované období 7. 4. 2020 až 31. 12. 2022 je celkový počet zhlédnutí na kanálu 94,5 tisíce a celková doba sledování je 11,7 tisíc hodin. K 31. 12. 2022 měl projektový YouTube kanál 701 sledujících.

 

5) Mediální výstupy

Po celou dobu trvání projektu probíhaly spolupráce s oborovými a mimooborovými médii, tištěnými i internetovými. Docházelo k medializaci projektových aktivit, výstupů z projektu, propagaci práce Center podpory, webinářů pro veřejnost reagujících na uzavření škol během pandemie covid-19 a propagaci webu společného vzdělávání Zapojmevsechny.cz včetně doučování a sdílení odborného obsahu v reakci na válečné dění na Ukrajině a příliv nových žáků-cizinců.

 

Řekli o webu Inkluzevpraxi.cz:

„Známe ho, přihlašujeme se přes něj na semináře a další aktivity. Ze stránek čerpala naše výchovná poradkyně, inspirovala se v oblasti plánu pedagogické podpory, využila odkazy, informace. Celkově jsou informace o inkluzi nepřehledné, roztříštěné, zejména na webu MŠMT. Tam je třeba se složitě proklikávat. V tomto ohledu je web inkluzevpraxi.cz lepší. Dokonce jsem tam hledala informace jako rodič (školní zralost mého dítěte).“ ředitelka ZŠ

„Stránky jsou prospěšné. Vím, že děvčata se na to chodí dívat, a máme i odkazy pro rodiče na nástěnkách. Hodně se je snažíme nasměrovat na tyto stránky.“ ředitel ZŠ