Mimo „standardní“ vzdělávání formou kurzů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) lze jako obecně nejlépe přijímané uvést námi poskytované tzv. individualizované služby.

 

Kromě velice pozitivní zpětné vazby uživatelů (viz níže) o tom svědčí i tato čísla... Zrealizovali jsme:

2 722 mentorských konzultací (4 611 hodin pro 426 individuálních klientů),

1 800 koučovacích konzultací (3 808 hodin pro 211 individuálních klientů),

1 616 konzultací s experty na vzdělávání (5 870 hodin pro 1 335 pedagogických pracovníků),

151 supervizních setkání (769 hodin skupinové či individuální supervize),

88 stáží pro 104 pedagogických pracovníků 

a 66 platforem pro pedagogické pracovníky a pracovníky školních poradenských pracovišť (ŠPP) (s průměrnou účastí 15 osob na akci).

 

Komu byly akce určeny? Chcete-li se dozvědět více, klikněte níže na název služby.

1. Koučink pro vedoucí pedagogické pracovníky, především ředitele a jejich zástupce.

2. Mentoring pro pedagogy – ten často využívali například začínající pedagogové, pedagogové se složitou situací ve skladbě třídního kolektivu apod.

3. Supervize pro pedagogické pracovníky i pro management škol.

4. Stáže, kdy pedagogové jedné školy absolvovali „exkurzi“ v partnerské škole.

5. Zřízeny byly i platformy, kde mohli pedagogové přihlášených škol sdílet jak příklady dobré praxe, tak i veškeré problémy, se kterými se potýkají.

Veškeré individualizované služby pak byly „zarámovány“ odborným poradenstvím, kdy experti na konkrétní témata poskytovali podporu pedagogům a vedení škol v poptávaných oblastech.

 

Řekli o individualizovaných službách:

„Pedagogové byli do mentoringu určeni s ohledem na to, aby měla tato služba co největší smysl. Nejdříve byli rezervovaní a cítili se jako slabší články sboru, ale postupně se na setkání s mentorkou začali těšit. Pomoc to přineslo ve stavbě hodiny, v důslednosti, v hodnocení... Mentorka se učitelům věnovala skutečně velmi podrobně. Vidíme v tom velký smysl. Pedagogové přenáší své zkušenosti také na ostatní pedagogy, sdělují si jednotlivosti ve školní sborovně, je zde pozitivní zpětná vazba." ředitel ZŠ

Velmi mi tato setkávání pomohla, zejména s ohledem na to, že jsem se s koučkou začala potkávat v době těsně po převzetí funkce ředitelky. Pomohla mi naučit se pozorovat věci z nadhledu a emočně se stabilizovat. Daří se mi díky tomu překonávat tzv. provozní slepotu. Mně osobně to opravdu velmi pomohlo.“ ředitelka ZŠ

Myslím si, že vidět na vlastní oči, jak to funguje v jiné škole, je určitě hodně přínosné. Vidím tam jen jedno velké úskalí – pedagogů je málo, a jakmile je někdo na stáži, vzniká organizační problém, musí se suplovat. Pokud má být ale potom pedagog nadšenější, má to smysl.“  učitel ZŠ

 

O přínosech individualizovaných služeb vypovídají i závěry výstupního šetření realizovaného na školách zapojených v projektu APIV B? Další závěry a výstupy z šetření ZDE