Náš projekt byl unikátní tím, že v rámci své vzdělávací praxe primárně pracoval s celými sborovnami. Teprve na tuto práci pak navazovaly aktivity, které pedagogické pracovníky ze zapojených škol propojovaly navzájem i s aktivními zájemci mimo danou síť. 

Nabízeli jsme a realizovali:

  • 32 témat prezenčních vzdělávacích programů pro pedagogické pracovníky (PP) a vedoucí pedagogické pracovníky (VPP), z toho 29 pro nás vytvořil projekt Společné vzdělávání a podpora škol krok za krokem, implementace Akčního plánu inkluzivního vzdělávání – metodická podpora (APIV A).
  • My sami jsme pak již na této bázi vytvořili 12 témat webinářů pro PP a VPP a 4 témata informačně-vzdělávacích programů.
  • Na podporu kvality vzdělávacích programů jsme též poskytovali Podporu lektorských dovedností pro tým zapojených lektorů.
  • Dále jsme realizovali vzdělávací program pro pracovníky veřejné správy.

Zrealizováno bylo:

  • 1 892 prezenčních nebo online programů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) a 360 školení pro vedoucí pedagogické pracovníky (VPP) s celkovou účastí 31 116 účastníků (DVPP a VPP),
  • 29 informačně-vzdělávacích programů (s průměrnou účastí 17 osob),
  • 20 školení pro samosprávu,
  • 5 školení pro státní správu.

 

PREZENČNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY – TÉMATA

č.

název

1.

  Společné vzdělávání a kultura (klima) školy

2.

  Práce s Doporučením pro vzdělávání dětí, žáků se SVP

3.

  Činnosti školy spojené se zadáváním údajů z Doporučení do školské matriky (nebo jiné formy                  evidence), vedení dokumentace školy o podpůrných opatřeních, financování podpůrných opatření

4.

  Plán pedagogické podpory jako nástroj pomoci dítěti, žákovi

5.

  Podpůrná opatření pro vzdělávání dětí, žáků se SVP – úprava obsahu a výstupů ze vzdělávání dětí,        žáků a studentů (RVP/ŠVP/IVP)

6.

  Individuální vzdělávací plán (IVP) a plán pedagogické podpory (PLPP)

7.

  Úpravy ŠVP v kontextu realizace společného vzdělávání

8.

  Pedagogická diagnostika

9.

  Hodnocení v předškolním vzdělávání / Hodnocení při individualizované výuce v základním vzdělávání

10.

  Role školního poradenského pracoviště (ŠPP) v systému podpory žáků se SVP

11.

  Legislativní ukotvení vzdělávání dětí, žáků se SVP

12.

  Podpora při vzdělávání dětí, žáků se specifickými poruchami učení a narušenou komunikační                    schopností (SPU a NKS)

13.

  Podpora při vzdělávání dětí, žáků se specifickými poruchami chování (SPCH)

14.

  Podpora při vzdělávání dětí, žáků se smyslovým postižením, s tělesným postižením

15.

  Podpora při vzdělávání dětí, žáků s poruchami autistického spektra (PAS)

16.

  Podpora při vzdělávání dětí, žáků s lehkým mentálním postižením

17.

  Syndrom vyhoření v pedagogické profesi

18.

  Jak pracovat s dítětem, žákem s odlišnými kulturními a jinými životními podmínkami

19.

  Postavení asistenta pedagoga ve školském systému

20.

  Komunikace školy a rodiny

21.

  Práce s heterogenní třídou

22.

  Vzdělávání dětí, žáků s rizikovým chováním a s agresivními projevy v chování

23.

  Vzdělávání dětí, žáků nadaných

24.

  Podmínky pro vzdělávání dvouletých dětí

25.

  Realizace vzdělávání dvouletých dětí

26.

  Práce s portfoliem v předškolním vzdělávání

27.

  Úloha jako prostředek individualizace a diferenciace výuky

28.

  Strategie řízení výuky

30.

  Syndrom vyhoření v pedagogické profesi – VPP

31.

  Vzdělávání dětí, žáků s rizikovým chováním a s agresivními projevy v chování – VPP

32.

  Vzdělávání dětí, žáků nadaných – VPP

 

WEBINÁŘE  – TÉMATA

č.

název

1.

  Individuální vzdělávací plán (IVP) a plán pedagogické podpory (PLPP)

2.

  Komunikace rodiny a školy

3.

  Podpora při vzdělávání dětí, žáků s poruchami autistického spektra (PAS)

4.

  Postavení asistenta pedagoga ve školském systému

5.

  Práce s heterogenní třídou

6.

  Strategie řízení výuky

7.

  Syndrom vyhoření v pedagogické profesi

8.

  Syndrom vyhoření v pedagogické profesi – VPP

9.

  Pedagogická diagnostika pro základní vzdělávání

10.

  Pedagogická diagnostika v předškolním vzdělávání

11.

  Vzdělávání dětí, žáků s rizikovým chováním a s agresivními projevy v chování – VPP

12.

  Hodnocení v individualizované výuce v základním vzdělávání

13.

  Emoční sebeobrana pro pedagogické pracovníky – je to tematicky nový VP

 

INFORMAČNĚ-VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY – TÉMATA

č.

název

1.

  Podpora „offline“ žáků při distančním vzdělávání

2.

  Distanční vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

3.

  Podpora duševního zdraví žáků a pedagogů

4.

  Komunikace školy s rodinou pohledem OSPOD