Náš projekt byl unikátní tím, že v rámci své vzdělávací praxe primárně pracoval s celými sborovnami. Teprve na tuto práci pak navazovaly aktivity, které pedagogické pracovníky ze zapojených škol propojovaly navzájem i s aktivními zájemci mimo danou síť.
Nabízeli jsme a realizovali:
- 32 témat prezenčních vzdělávacích programů pro pedagogické pracovníky (PP) a vedoucí pedagogické pracovníky (VPP), z toho 29 pro nás vytvořil projekt Společné vzdělávání a podpora škol krok za krokem, implementace Akčního plánu inkluzivního vzdělávání – metodická podpora (APIV A).
- My sami jsme pak již na této bázi vytvořili 12 témat webinářů pro PP a VPP a 4 témata informačně-vzdělávacích programů.
- Na podporu kvality vzdělávacích programů jsme též poskytovali Podporu lektorských dovedností pro tým zapojených lektorů.
- Dále jsme realizovali vzdělávací program pro pracovníky veřejné správy.
Zrealizováno bylo:
- 1 892 prezenčních nebo online programů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) a 360 školení pro vedoucí pedagogické pracovníky (VPP) s celkovou účastí 31 116 účastníků (DVPP a VPP),
- 29 informačně-vzdělávacích programů (s průměrnou účastí 17 osob),
- 20 školení pro samosprávu,
- 5 školení pro státní správu.
PREZENČNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY – TÉMATA
|
č. |
název |
|
1. |
Společné vzdělávání a kultura (klima) školy |
|
2. |
Práce s Doporučením pro vzdělávání dětí, žáků se SVP |
|
3. |
Činnosti školy spojené se zadáváním údajů z Doporučení do školské matriky (nebo jiné formy evidence), vedení dokumentace školy o podpůrných opatřeních, financování podpůrných opatření |
|
4. |
Plán pedagogické podpory jako nástroj pomoci dítěti, žákovi |
|
5. |
Podpůrná opatření pro vzdělávání dětí, žáků se SVP – úprava obsahu a výstupů ze vzdělávání dětí, žáků a studentů (RVP/ŠVP/IVP) |
|
6. |
Individuální vzdělávací plán (IVP) a plán pedagogické podpory (PLPP) |
|
7. |
Úpravy ŠVP v kontextu realizace společného vzdělávání |
|
8. |
Pedagogická diagnostika |
|
9. |
Hodnocení v předškolním vzdělávání / Hodnocení při individualizované výuce v základním vzdělávání |
|
10. |
Role školního poradenského pracoviště (ŠPP) v systému podpory žáků se SVP |
|
11. |
Legislativní ukotvení vzdělávání dětí, žáků se SVP |
|
12. |
Podpora při vzdělávání dětí, žáků se specifickými poruchami učení a narušenou komunikační schopností (SPU a NKS) |
|
13. |
Podpora při vzdělávání dětí, žáků se specifickými poruchami chování (SPCH) |
|
14. |
Podpora při vzdělávání dětí, žáků se smyslovým postižením, s tělesným postižením |
|
15. |
Podpora při vzdělávání dětí, žáků s poruchami autistického spektra (PAS) |
|
16. |
Podpora při vzdělávání dětí, žáků s lehkým mentálním postižením |
|
17. |
Syndrom vyhoření v pedagogické profesi |
|
18. |
Jak pracovat s dítětem, žákem s odlišnými kulturními a jinými životními podmínkami |
|
19. |
Postavení asistenta pedagoga ve školském systému |
|
20. |
Komunikace školy a rodiny |
|
21. |
Práce s heterogenní třídou |
|
22. |
Vzdělávání dětí, žáků s rizikovým chováním a s agresivními projevy v chování |
|
23. |
Vzdělávání dětí, žáků nadaných |
|
24. |
Podmínky pro vzdělávání dvouletých dětí |
|
25. |
Realizace vzdělávání dvouletých dětí |
|
26. |
Práce s portfoliem v předškolním vzdělávání |
|
27. |
Úloha jako prostředek individualizace a diferenciace výuky |
|
28. |
Strategie řízení výuky |
|
30. |
Syndrom vyhoření v pedagogické profesi – VPP |
|
31. |
Vzdělávání dětí, žáků s rizikovým chováním a s agresivními projevy v chování – VPP |
|
32. |
Vzdělávání dětí, žáků nadaných – VPP |
WEBINÁŘE – TÉMATA
|
č. |
název |
|
1. |
Individuální vzdělávací plán (IVP) a plán pedagogické podpory (PLPP) |
|
2. |
Komunikace rodiny a školy |
|
3. |
Podpora při vzdělávání dětí, žáků s poruchami autistického spektra (PAS) |
|
4. |
Postavení asistenta pedagoga ve školském systému |
|
5. |
Práce s heterogenní třídou |
|
6. |
Strategie řízení výuky |
|
7. |
Syndrom vyhoření v pedagogické profesi |
|
8. |
Syndrom vyhoření v pedagogické profesi – VPP |
|
9. |
Pedagogická diagnostika pro základní vzdělávání |
|
10. |
Pedagogická diagnostika v předškolním vzdělávání |
|
11. |
Vzdělávání dětí, žáků s rizikovým chováním a s agresivními projevy v chování – VPP |
|
12. |
Hodnocení v individualizované výuce v základním vzdělávání |
|
13. |
Emoční sebeobrana pro pedagogické pracovníky – je to tematicky nový VP |
INFORMAČNĚ-VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY – TÉMATA
|
č. |
název |
|
1. |
Podpora „offline“ žáků při distančním vzdělávání |
|
2. |
Distanční vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami |
|
3. |
Podpora duševního zdraví žáků a pedagogů |
|
4. |
Komunikace školy s rodinou pohledem OSPOD |




