V krajské síti škol byly velmi dobře přijímány a hodnoceny akce určené ke sdílení zkušeností a výměně dobré praxe. V období prodloužení projektu (od ledna do srpna 2022) byla proto školám nabídnuta nová služba – tzv. platformy pro sdílení zkušeností mezi pedagogy a vedením škol / pracovníky školních poradenských pracovišť (ŠPP). Cílem aktivity bylo poskytnout pracovníkům škol v krajské síti i mimo ni dosud chybějící prostor pro regionální a nadregionální sdílení praxe, kontaktů a nových metod prostřednictvím facilitované diskuse.

Jednalo se zpravidla o 2–4hodinové akce zabývající se aktuálními tématy, jako vzdělávání žáků se SVP, podpora offline žáků, poskytování podpůrných opatření v době distanční výuky, spolupráce s rodinou a dalšími aktéry, duševní zdraví a well-being apod.

Celkem bylo realizováno 66 platforem (18 platforem pro ŠPP a 48 platforem pro pedagogy), kterých se zúčastnilo přes 800 pedagogů.

Podle výsledků evaluace byla většina účastníků s přínosem platformy spíše nebo zcela spokojena (body 4–6 ze 6bodové škály zvolilo 78 %) a téměř všichni (94 %) by platformu jako typ vzdělávání určitě nebo spíše určitě doporučili ostatním kolegům. 90 % účastníků platforma pomohla sdílet zkušenosti z praxe. Platforma pomohla navázat 26 % účastníkům nové kontakty, které, jak se domnívají, do budoucnosti vydrží.

Nejčastějšími tématy platforem pro ŠPP byla:

  spolupráce ŠPP a ŠPZ

  spolupráce ŠPP s asistentem pedagoga

  konkrétní realizace podpůrných opatření v návaznosti na Doporučení

 

Nejčastějšími tématy platforem pro pedagogy a vedení škol byla:

  komunikace a spolupráce s rodinou a dalšími aktéry

  duševní zdraví a well-being žáků a pedagogů     

  práce s dětmi s poruchami chování        

  práce s dětmi s OMJ