Projekt Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi (APIV B) byl ukončen k 31. 12. 2022.
Výstupy a závěrečnou prezentaci výsledků projektu najdete ZDE.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi

 facebook    Youtube

  • Hlavní menu APIV
    • Výstupy projektu
    • O nás
    • O projektu
    • Centra podpory
    • Spolupráce s ostatními projekty
    • Zapojené školy
    • Inkluze ve škole
    • Co je inkluze
    • Legislativa
    • Otázky a odpovědi
    • Akční plán inkluzivního vzdělávání
    • Kontakty
    • Projektový tým
    • Pro média
    •   facebook
  • Inkluze v praxi/
  • pedagog/
  • Web projektu APIV

Web projektu APIV

Poradenství i psychologickou pomoc nabízí Národní pedagogický institut

Sociální pedagogika na vysokých školách v České republice v akademickém roce 2018/2019

Přehled krajských center podpory

Přehled akcí – všechny akce

Přehled akcí – archiv akcí

Zřizovatel školy

Rodič

Pedagog

Centra podpory a zapojené školy - homepage

Přehled akcí – homepage

MATERIÁLY PRO VÁS
PrevNext
Startuje projekt Podpora rovných příležitostí zaměřený na snižování nerovností ve vzdělávání
Startuje projekt Podpora rovných příleži...
V České republice roste nerovnost ve vzdělávání. Proto Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy přišlo v soula...
Systematická podpora na všech úrovních učení, ale i bezpečné prostředí ve školách: jak pokračuje projekt Synapse
Systematická podpora na všech úrovních u...
O projektu Synapse už jsme psali. Mentoři tohoto projektu pomáhají školám nastavit podporu na všech úrovních učení (vč...
Integrace ukrajinských dětí do škol a poradenství v ukrajinštině
Integrace ukrajinských dětí do škol a po...
Na webu Zapojmevšechny.cz máme novou sekci Ukrajinský žák, kde postupně zveřejňujeme články, podcasty i metodiky k...
Supervize ve škole - k čemu je dobrá a kdy ji využít?
Supervize ve škole - k čemu je dobrá a k...
V novém podcastu Zapojme všechny si redaktorka Adéla Pospíchalová povídá s Kamilou Bobysudovou, superviz...
Otázky a odpovědi: Vyhýbavé a apatické chování u teenagera po skončení distanční výuky - co s tím?
Otázky a odpovědi: Vyhýbavé a apatické c...
Na naši poradnu na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Někt...
Otázky a odpovědi: Co když žáci s PO ve třídě přesahují stanovený počet?
Otázky a odpovědi: Co když žáci s PO ve ...
Na naši poradnu na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Někt...
Model vyvážené inkluze škole pomohou vybrat mentoři z projektu Synapse
Model vyvážené inkluze škole pomohou vyb...
Pro mnoho mateřských, základních i středních škol je společné vzdělávání stále ještě nadměrným závazke...
EvalCafé se tentokrát zúčastnil projekt APIV B
EvalCafé se tentokrát zúčastnil projekt ...
Říjnové EvalCafé se věnovalo tématu Evaluace vzdělávacích programů III a sběru dat od účastníků vzdělávání...
Den duševního zdraví na základních školách – nové termíny!
Den duševního zdraví na základních školá...
Snad již máme za sebou náročné pandemické období se spoustou změn, opatření, nových zkušeností i výzev...
Ve školách se zlepšuje kvalita společného vzdělávání, i díky podpoře NPI ČR
Ve školách se zlepšuje kvalita společnéh...
Nejvíce nás v praxi posunuje mentoring a koučink, říkají pedagogové. Jaké další možnosti dalšího vzdě...
FAkulty doučují – registrace pro školy zahájena
FAkulty doučují – registrace pro školy z...
O iniciativě „Fakulty doučují“ jsme již psali, třeba když se hodnotil rok její existence. Jedná se o společnou...
Interkulturní rozdíly v kontextu začleňování dětí/žáků cizinců do českého vzdělávacího systému
Interkulturní rozdíly v kontextu začleňo...
Množství dětí s odlišným mateřským jazykem ve školách roste. Komunikaci s nimi neztěžuje jen odlišná řeč jejich i ...
Posilte svoje duševní zdraví a mentální kondici a sdílejte ho se svými žáky na Dni duševního zdraví
Posilte svoje duševní zdraví a mentální ...
V souvislosti se současnou mimořádnou dobou pociťuje mnoho lidí mimořádné psychické nároky. A to nejen pedag...
Chcete vybudovat úspěšnou inkluzivní školu? Jak na to?
Chcete vybudovat úspěšnou inkluzivní ško...
Zajímá vás, jak spoluvytvářet dobré kolegiální vztahy, zavádět ve škole inovace a přitom šetřit čas? Jak jednat s ...
Jak správně vybrat asistenta pedagoga?  Co by měli umět a kde hledat ty pravé?
Jak správně vybrat asistenta pedagoga? ...
V sedmém díle podcastu Zapojme všechny si se Zbyňkem Němcem, bývalým asistentem pedagoga, vyuč...
Jak na pedagogickou intervenci po novele Vyhlášky č. 27/2016 Sb. - nový podcast a video
Jak na pedagogickou intervenci po novele...
O změnách ve vyhlášce „o inkluzi“ jsme již psali a text vzbudil opravdu velký zájem. Ministerstvo školství následně vy...
Hledáte pomoc s vedením škol v době koronaviru?
Hledáte pomoc s vedením škol v době koro...
Nový web koronavirus.edu.cz je informační portál Ministerstva školství, který vytváří jednotný kanál p...
Offline žáci v distanční výuce
Offline žáci v distanční výuce
S Michaelou Kučerovou ze společnosti Člověk v tísni si Tomáš Machalík z Národního pedagogického institutu ...
Období nouzového stavu – aktuální situace v mateřských školách
Období nouzového stavu – aktuální si...
Mateřské školy jsou jediným typem škol, kde není přerušen provoz na základě rozhodnutí vlády České r...
Spolupráce škol s poradnami
Spolupráce škol s poradnami
Přinášíme vám druhou komentovanou část výsledků z dotazníkového šetření škol zapojených do projektu Podpora s...
Dobré vztahy mezi žáky jako důležité téma školy
Dobré vztahy mezi žáky jako důležité tém...
Řešení narušených vztahů mezi žáky ve třídě je klíčovou službou našeho školského poradenského pracoviště Mozaika v...
Jak má postupovat rodič a ředitel školy při schvalování individuálního vzdělávacího plánu, který je podpůrným opatřením?
Jak má postupovat rodič a ředitel školy ...
Musí zákonný zástupce žádat o povolení vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu (IVP) podle § 16 na ...
Strategický plán mi pomáhá řídit školu lépe. Změny oceňují i rodiče a pedagogové
Strategický plán mi pomáhá řídit školu l...
Chcete řídit školu efektivně? Hledáte možnosti, jak do jejího strategického rozvoje zapojit i pedagogy? Zajímá vás...
Zlepšit kvalitu výuky ve školách pomáhá akce KLIMA
Zlepšit kvalitu výuky ve školách pomáhá ...
  Za jednu z klíčových podmínek rozvoje společnosti se obecně pokládá kvalitní školství...
Otázky a odpovědi: Může poradna informovat školu o termínu vyšetření dítěte?
Otázky a odpovědi: Může poradna informov...
Může pedagogicko-psychologická poradna (PPP) nebo speciálně pedagogické centrum (SPC) informovat školu ...
Tlumočnické a překladatelské služby pro školy
Tlumočnické a překladatelské služby pro ...
  Nedomluvíte se s rodiči nebo přímo s dítětem/žákem cizincem při důležitém pohovoru? Potřeb...
Adaptační koordinátoři do škol
Adaptační koordinátoři do škol
Nově příchozí dítě/žák cizinec do školy se ocitá ve zcela novém a odlišném životním prostředí a s jazyk...
Otázky a odpovědi: Proč na vysvědčení není uváděna informace o úpravě výstupů vzdělávání?
Otázky a odpovědi: Proč na vysvědčení ne...
Proč na vysvědčení není uváděna informace o úpravě výstupů vzdělávání? Žák s nižšími výstupy než běžnými pak má p...
Otázky a odpovědi: Patří děti s jazykovou bariérou mezi děti se speciálními vzdělávacími potřebami?
Otázky a odpovědi: Patří děti s jazykovo...
Za děti se speciálními vzdělávacími potřebami (dále jen „SVP“) jsou od 1. září 2016 nově ...
Školní poradenské pracoviště
Školní poradenské pracoviště
Školní poradenské pracoviště (ŠPP) na základní, střední nebo vyšší odborné škole spadá do oblasti poradenských služeb ...
Supervize ve školách a její vztah ke společnému vzdělávání
Supervize ve školách a její vztah ke spo...
Supervize je v českém vzdělávání relativně nový pojem. Za posledních 15 let ale stále více škol využívá tohoto ná...
Rozhodování o přijetí k základnímu vzdělávání
Rozhodování o přijetí k základnímu vzděl...
Na webu veřejného ochránce práv je zveřejněná infografika, pomůcka pro ředitele a ředitelky základních škol zřizovanýc...
Společné vzdělávání odpovídá potřebám dnešního světa
Společné vzdělávání odpovídá potřebám dn...
„Společné vzdělávání je vzdělávacím trendem, který odpovídá potřebám dnešního světa a lidské společnosti“, říká Marie ...
Jiří Sehnal: Individuální přístup nabízíme všem žákům
Jiří Sehnal: Individuální přístup nabízí...
"Individuální přístup k dítěti a jeho rozvoj nabízíme u nás žákům se speciálními vzdělávacími potřebami i žákům bez ni...
Videometodika: Vyhláška č. 27/2016 Sb. a mapování stavu inkluze ve vzdělávání
Videometodika: Vyhláška č. 27/2016 Sb. a...
Helena Kumperová (P-KAP) představuje legislativní změny, které se týkají vyhlášky č. 27/2016 Sb., a informuje o výsled...
Význam koučinku pro ředitele školy
Význam koučinku pro ředitele školy
Vést jakýkoliv tým lidí je jedna z nejnáročnějších činností. Řídit školu z pozice ředitele či zástupce je na...
Výsledky výzkumu prezentují dopady reformy společného vzdělávání
Výsledky výzkumu prezentují dopady refor...
Podle výzkumu, který zjišťoval názory ředitelů a učitelů na dopady reformy společného vzdělávání (inkluzivní novely), ...
Pedagogická a speciálně pedagogická intervence
Pedagogická a speciálně pedagogická inte...
(aktualizováno v lednu 2021) Novelou vyhlášky č. 27/2016 (od 1. 1. 2021) je podpůrné opatření pedagogická intervenc...
Intervence školy
Intervence školy
aktualizováno v lednu 2021: Novelou vyhlášky č. 27/2016 (od 1. 1. 2021) je podpůrné opatření pedagogická intervence...
Pedagogická intervence
Pedagogická intervence
(aktualizováno v souvislosti s novelou vyhlášky v lednu 2021) Pod pojmem „pedagogická intervence“ se rozumí vzděláv...
Předměty speciálně pedagogické péče
Předměty speciálně pedagogické péče
Pod pojmem „speciálně pedagogická intervence“ se rozumí zajištění předmětů speciálně pedagogické péče pro žáky s p...
Jaké činnosti může vykonávat asistent pedagoga ve škole?
Jaké činnosti může vykonávat asistent pe...
Přehled přímých  a nepřímých pedagogických činností, které může ve škole vykonávat asistent pedagoga. &...
Průvodce pro ředitele VOŠ
Průvodce pro ředitele VOŠ
Průvodce pro ředitele vyšších odborných škol nabízí základní vhled do problematiky vzdělávání studentů se speciáln...
Typy základních škol
Typy základních škol
Podle školského zákona, konkrétně § 45 s názvem Stupně vzdělání, se definuje rozsah a délka základního vzdělání.  ...
Výkaznictví společného vzdělávání
Výkaznictví společného vzdělávání
Kde najdeme informace o výkaznictví společného vzdělávání? Jaké jsou povinnosti ředitele a krajských úřadů? Zákla...
Revizní proces
Revizní proces
Jaká je možnost revize zpráv a doporučení vydaných školským poradenským zařízením, tedy pedagogick...
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Rámcový vzdělávací program pro základní ...
Jaké základní zdroje máme pro stanovení rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání? Dva základní leg...
Průvodce pro ředitele základní školy
Průvodce pro ředitele základní školy
Dokument Průvodce pro ředitele základních škol se soustředí na základní informace a povinnosti ohledně ...
Průvodce pro ředitele SŠ a konzervatoře
Průvodce pro ředitele SŠ a konzervatoře
Dokument shrnuje základní informace o změnách v organizaci školy při společném vzdělávání releva...
Personální možnosti
Personální možnosti
Jaké personální možnosti má škola při realizaci podpůrných opatření? Připravili jsme pro ...
Dítě, žák a student se speciálními vzdělávacími potřebami
Dítě, žák a student se speciálními vzděl...
  Jak se promítla změna legislativy do pojetí a definice dítěte, žáka a studenta se spec...
Průvodce pro ředitele školky
Průvodce pro ředitele školky
Dokument Průvodce pro ředitele mateřských škol se soustředí na základní informace o změnách v organizac...
HLEDÁTE CENTRUM PODPORY
NEBO ZAPOJENÉ ŠKOLY V KONKRÉTNÍM KRAJI?

 

Mapa ČR

Masarykova 28, 460 01 Liberec Senovážné náměstí 872/25, 110 00 Praha 1 Senovážné náměstí 872/25, 110 00 Praha 1 Křížová 22, 603 00 Brno Potoky 267, 760 01 Zlín Blahoslavova 1576/2, 702 00 Moravská Ostrava Wellnerova 25, 779 00 Olomouc Luční 460, 500 03 Hradec Králové Za Pasáží 657, 530 02 Pardubice Zborovská 3, 586 01 Jihlava Hlinsko 49, 370 01 České Budějovice Čermákova 18, 301 00 Plzeň Západní 15, 360 01 Karlovy Vary Winstona Churchilla 1348/6, 400 01 Ústí nad Labem

 
 
 
 

Všechna místa



 



 


 
 
Národní pedagogický institut České republiky
Senovážné náměstí 25
110 00 Praha 1
 
Telefon: 222 122 112
Web: www.npi.cz
E-mail: apivb@npi.cz
 
facebook /Inkluzevpraxi


  • Kontakty
  • Projektový tým
  • Pro média



EU OP VVV MSMT
Licence Creative Commons
Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ 4.0 Mezinárodní License.