Zajímá vás, jak spoluvytvářet dobré kolegiální vztahy, zavádět ve škole inovace a přitom šetřit čas? Jak jednat s problémovými rodinami tak, aby naslouchaly? Odpovědi na tyto i další otázky naleznete v sérii 3 videí s pedagožkou a bývalou dlouholetou ředitelkou ZŠ Máchovo náměstí v Děčíně paní Alenou Tomáškovou, která popisuje svoje zkušenosti nejen při zavádění inkluzivního vzdělávání. 

 

Nesmí se stát, aby se učitelé báli něco říct

První díl série se věnuje tomu, jak ve škole zavádět inovace a zároveň si uchovat dobré kolegiální vztahy. K tomu pomáhá také pravidelný výjezd učitelského sboru, další vzdělávání a zavedený systém hospitací i efektivní pořádání porad. A v neposlední řadě se paní Tomášková věnuje tomu, jak pracovat s inkluzí, i když se s ní někteří učitelé neztotožňují.

 

Rodinu musíte vzít takovou, jaká je

V dalším dílu paní Tomášková prozrazuje, jak se jí podařilo zlepšit reputaci “cikánské” školy. Základem je podle ní respekt ke všem rodičům bez rozdílu. Musela se naučit jednat s romskými rodinami tak, aby jí naslouchaly. Škole pomohla i romská asistentka, změna formátu třídních schůzek a rozvojové programy, které tu využívají už přes 20 let.

  

Učitelé se nemůžou starat jen o děti, jinak vyhoří

Při svém vedení školy se Alena Tomášková nesoustředí jen na děti. Ve škole se musí dobře cítit děti i jejich učitelé. V posledním videu se dozvíte, jak tomu přizpůsobit školní vzdělávací program, jak najít v rozvrhu čas na rozvoj komunikačních dovedností a jak na to, aby škola žila společným životem. 


Videa vznikla v rámci interaktivní aplikace www.zapojmevsechny.cz projektu APIV B (Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi). V aplikaci najdete také další videa, spoustu článků a podcasty k tématu společného vzdělávání.