V 3. dílu podcastu Zapojme všechny s názvem Škola jako nástroj integrace cizinců aneb „umět učit cizince znamená umět učit“ uslyšíte Vladislava Güntera, který se specializuje na výuku skupin složených z různých národností, jazykových úrovní i věku. Podcast přináší inspiraci z britského Leicesteru i tipy, jak do výuky v českých školách zapojit také děti, které mají v češtině vážné mezery.
V první části si Vladislav s moderátorkou Adélou Pospíchalovou povídá o vzdělávání dětí s odlišným mateřským jazykem v českých školách a o tom, jak funguje organizace Centrum pro integraci cizinců. Ve druhé části sdílí své zkušenosti o vzdělávání dětí s odlišným mateřským jazykem v britských školách v Leicesteru.
Kromě poslechu samotného rozhovoru si můžete také stáhnout ukázky výukových materiálů a dozvědět se více o kurzech Centra pro integraci cizinců, které Vladislav Günter dlouhou dobu vedl. Podrobnější informace o dobré praxi britských škol v Leicesteru naleznete v textu Z nejhorších škol na špičku ve vzdělávání: Jak to Leicester dokázal?
Vladislav Günter nyní působí jako zástupce hlavního manažera projektu Společné vzdělávání v pedagogické praxi v Národním pedagogickém institutu ČR. Rozhovor s ním vede Adéla Pospíchalová, která pracovala jako koordinátorka mediálních a informačních projektů ve společnosti Člověk v tísni a v současnosti lektoruje a přispívá do internetového magazínu o vzdělávání Rodiče vítáni.
Podcast Zapojme všechny
Nové díly podcastu o společném vzdělávání Zapojme všechny publikujeme vždy jednou za 14 dní ve čtvrtek. Moderátorky Marta Kozdas a Adéla Pospíchalová si v nich povídají s odborníky na vzdělávání a výchovu a také s rodiči a žáky či studenty.
Podcast vzniká v projektu Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi a je součástí webové aplikace pro pedagogy a rodiče Zapojmevšechny.cz. Dostupný je také například prostřednictvím aplikací Spotify, Google Podcast nebo Apple Podcast.
Zatím vyšlo:
PODCAST 2. díl: Jak na pedagogickou intervenci po novele Vyhlášky č. 27/2016 Sb.
Nenechávejte si materiál jen pro sebe! |