Jaký je rozdíl mezi plánem pedagogické podpory a individuálním vzdělávacím plánem?
Plán pedagogické podpory (PLPP)
Jedná se o podpůrné opatření pro první stupeň podpory, závazný dokument napomáhající zajištění podpůrných opatření u žáka (příloha č. 3 k vyhlášce č. 27/2016 Sb.). Zpracovává jej škola pro žáka od prvního stupně podpůrných opatření, a to na základě potřeb úprav ve vzdělávání nebo zapojení do kolektivu.
S plánem je seznámen žák, zákonný zástupce žáka a všichni vyučující. Obsahuje popis obtíží žáka, stanovení cílů podpory a způsobů vyhodnocování naplňování plánu. Tento plán škola vyhodnocuje naplňování cílů nejpozději po 3 měsících od zahájení poskytování podpůrných opatření.
Individuální vzdělávací plán (IVP)
Tento dokument zpracovává škola pro žáka od druhého stupně podpůrných opatření, a to na základě doporučení školského poradenského zařízení (ŠPZ)
a žádosti zletilého žáka nebo zákonného zástupce.
Vzdělávací plán vychází ze školního vzdělávacího programu (ŠVP). Obsahuje mj. údaje o skladbě druhů a stupňů podpůrných opatření poskytovaných
v kombinaci s tímto plánem. Individuální vzdělávací plán vyhodnocuje školské poradenské zařízení ve spolupráci se školou nejméně jednou ročně. Sám je podpůrným opatřením a navíc definuje další podpůrná opatření.
Další informace a zdroje:
NÚV – PLPP, IVP
Nenechávejte si materiál jen pro sebe! |