Daniela Pražáka mnozí jistě znáte, jako spoluzakladatel iniciativy Otevřeno se často a otevřeně vyjadřuje ke vzdělávání. V současné době učí biologii na ZŠ Stross, je doktorandem v Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy a autorem podcastu o vzdělávání Hovory z kabinetu. S moderátorkou Adélou Pospíchalovou si v novém dílu našeho podcastu Zapojme všechny popovídal především o svých zkušenostech ze zahraničních škol a o získávání zpětné vazby a sebereflexe od studentů.
-
Co Daniela zaujalo v zahraničních školách nejvíc? Jakou mají pozici ve společnosti? Jak obnovit důvěru v učitele a školský systém u nás?
-
Jakým způsobem on sám vyučuje a jak sbírá zpětnou vazbu od svých žáků?
-
Jak buduje vztahy se svými žáky?
-
Proč nechává žáky, aby hodnotili také sami sebe? K čemu tato sebereflexe slouží?
-
Co chybí českým učitelům?
-
Co přinesla českému školství koronakrize?
Nejen to se dozvíte v novém podcastu. A co vzkazuje Daniel Pražák nakonec? Nebojte se nových věcí, jděte do nich, a buďte připraveni, že se nemusí napoprvé vydařit. Chyba je v pořádku, je to příležitost, pro učitele i žáky!
Podcast Zapojme všechny
Nové díly podcastu o společném vzdělávání Zapojme všechny publikujeme vždy jednou za 14 dní ve čtvrtek. Moderátorky Marta Kozdas a Adéla Pospíchalová si v nich povídají s odborníky na vzdělávání a výchovu a také s rodiči a žáky či studenty.
Podcast vzniká v projektu Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi a je součástí webové aplikace pro pedagogy a rodiče Zapojmevšechny.cz. Dostupný je také například prostřednictvím aplikací Spotify, Google Podcast nebo Apple Podcast.
Zatím vyšlo:
PODCAST 2. díl: Jak na pedagogickou intervenci po novele Vyhlášky č. 27/2016 Sb.
PODCAST 3.díl: Škola jako nástroj integrace cizinců aneb „umět učit cizince znamená umět učit“
PODCAST 4. díl: Pomohla mi běžná škola
Nenechávejte si materiál jen pro sebe! |