Druhý díl podcastu o vývojové dysfázii s logopedkou Martinou Křivkovou přináší nejen konkrétní tipy na možnosti nápravy, ale také spoustu dalších informací o práci s těmito dětmi v předškolních i školních zařízeních.
V podcastu se dozvíte, jak mohou s vývojovou dysfázií pracovat rodiče – po diagnóze se jedná například o zapojení více smyslů pro zlepšení vnímání, práce s logopedickým deníkem a paní Křivková probírá i specifika komunikace s těmito dětmi.
Pracovat s VD samozřejmě mohou i učitelé v mateřské a posléze na základní škole, Speciálně pedagogické centrum obvykle stanoví vhodná podpůrná opatření pro vzdělávání dítěte v mateřské či základní škole a pedagogové tak vědí, jak s dítětem konkrétně postupovat, co oni sami mají dělat, zda má dítě doporučené nějaké speciální pomůcky, zda má docházet na předmět speciální pedagogické péče apod. U těžších případů se doporučuje dle možností využít buď speciální logopedické třídy, případně i speciální logopedické školy.
Více se dozvíte v podcastu nebo v textu k podcastu na webu Zapojmevšechny.cz, kde najdete mj. logopedický deník a spousty tipů k další práci s dětmi s VD.
Pokud jste ho ještě neslyšeli, doporučujeme poslechnout si i první díl podcastu k vývojové dysfazii, kde paní Křivková mluví o vývoji řeči u dětí a radí, jak rozlišit vývojovou dysfázii od opožděného vývoje řeči.
Podcast Zapojme všechny
Nové díly podcastu o společném vzdělávání Zapojme všechny publikujeme vždy jednou za 2 až 3 týdny. Moderátorky Marta Kozdas a Adéla Pospíchalová si v nich povídají s odborníky na vzdělávání a výchovu a také s rodiči a žáky či studenty.
Podcast vzniká v projektu Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi a je součástí webové aplikace pro pedagogy a rodiče Zapojmevšechny.cz. Dostupný je také například prostřednictvím aplikací Spotify, Google Podcast nebo Apple Podcast.
Nenechávejte si materiál jen pro sebe! |