Pokud si učitel s asistentem pedagoga včas a vhodně rozdělí kompetence a vzájemně se podporují, bude atmosféra ve třídě příjemnější a přehlednější pro všechny, zároveň mohou předejít komplikacím při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V novém 3dílném seriálu na webu Zapojmevšechny.cz k tomuto tématu přinášíme osvědčené tipy a praktické příklady z pražské základní školy, jak rozdělit kompetence mezi učitelem a asistentem pedagoga.
 
Ilustrační foto/FOTO: Pixabay
 Aby spolupráce mezi učitelem a asistentem pedagoga byla funkční a přínosná pro celou třídu, je vždy důležitá komunikace a asertivní přístup při řešení situací a také to, aby si asistent pedagoga a učitel byli vzájemně oporou. Bez podpory a spolupráce ze strany rodičů se samozřejmě neobejdou. Prostředí školy i školní třídy je živé a proměnlivé a je potřeba vytvořit všestranně podpůrné podmínky pro zaměstnance, žáky a děti i rodiče. Je důležité se snažit řešit potíže bez emocí, oprostit se od osobní roviny a soustředit se na potřeby žáka nebo dítěte.
Ve třídílném seriálu představujeme systematický přehled (a také ilustrativní praktické příklady z různých vzdělávacích prostředí) rozdělení kompetencí mezi učitelem a asistentem pedagoga v následujících oblastech:
- 
vedení administrativy, 
- 
účast na poradách školy, 
- 
plánování výchovně vzdělávací činnosti, 
- 
hodnocení výchovně vzdělávací činnosti, 
- 
předávání informací o dítěti nebo žákovi se speciálními vzdělávacími potřebami, 
- 
předávání informací a rozdělení aktivit v procesu výuky, 
- 
předávání informací a rozdělení aktivit před a po vyučování, 
- 
předávání informací a rozdělení aktivit o přestávkách, ve školní družině, při docházce na oběd. 
 Nechte se inspirovat našimi tipy:
| Nenechávejte si materiál jen pro sebe! |   |   | 
 
                                    



 
                                                                                                      
