Projekt Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi (APIV B) byl ukončen k 31. 12. 2022.
Výstupy a závěrečnou prezentaci výsledků projektu najdete
ZDE
.
Hledat
Výstupy projektu
O nás
O projektu
Centra podpory
Spolupráce s ostatními projekty
Zapojené školy
Inkluze ve škole
Co je inkluze
Legislativa
Otázky a odpovědi
Akční plán inkluzivního vzdělávání
Kontakty
Projektový tým
Pro média
Hledat
Inkluze v praxi
/
Zřizovatel školy
/
Web projektu APIV - materiály
Web projektu APIV - materiály
Výstupy a závěrečná prezentace projektu APIV B
MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT
Prev
Next
Výstupy a závěrečná prezentace projektu ...
Závěrečná prezentace výsledků a výstupů našeho projektu nabízí ucelený obrázek nejen o smyslu a dopadu projektu, al...
Jak na výuku žáků v heterogenní školní t...
Když učitel plánuje vzdělávání svých žáků nebo vyučuje, měl by vždy myslet na to, že se žáci ve svých individuálních p...
Otázky a odpovědi: Jak vypracovat Plán p...
Do naší poradny na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé otázky využíváme...
Informování škol o termínu vyšetření dít...
K problematice informování školy o termínu vyšetření dítěte od speciálně pedagogického centra (SPC) nebo pedagogicko-p...
Pracovní doba asistenta pedagoga
K problematice právního výkladu pracovní doby asistenta pedagoga v souvislosti s docházkou dítěte do mateřské školy v ...
Otázky a odpovědi: Financování pomůcek ž...
Do naší poradny na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé otázky využíváme...
Otázky a odpovědi: Jak změřit, zda a jak...
Do naší poradny na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé otázky využíváme...
Otázky a odpovědi: Přijetí žáka do 6. ro...
Do naší poradny na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé otázky využíváme...
Podpora dětí z rodin se sociálním znevýh...
V nových dvou podcastech Zapojme všechny s pracovnicemi obecně prospěšné společnosti Člověk v tísni Michaelou Kučerovo...
Otázky a odpovědi: Vyšetření dítěte s po...
Do naší poradny na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé otázky využíváme...
Kdo je zákonný zástupce dítěte?
K problematice definice zákonného zástupce se vyjádřila Mgr. Veronika Doležilová, právnička a externí spolupracovnice ...
Otázky a odpovědi: Jak postupovat při v...
Do naší poradny na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé otázky využíváme...
Otázky a odpovědi: Jak učit v homogenní ...
Do naší poradny na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé otázky využíváme...
Otázky a odpovědi: Je možné zrušení výuk...
Do naší poradny na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé otázky využíváme...
Dobrá praxe z pražské ZŠ Jižní k inkluzi...
V základní škole Jižní na Praze 4 studuje ve školním roce 2022/23 již přes osmdesát žáků z Ukrajiny, nově p...
Otázky a odpovědi: Potíže nadaného stude...
Do naší poradny na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé otázky využíváme...
Otázky a odpovědi: Individuální vzdělává...
Do naší poradny na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé otázky využíváme...
Otázky a odpovědi: Jak postupovat při ko...
Do naší poradny na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé otázky využíváme...
Snídaňové kluby jako přátelský a bezpečn...
Snídaňové kluby mají mnoho podob, charakterizují je společná východiska a znaky. Jejich hlavním cílem je snaha o řešen...
Otázky a odpovědi: Jak na výuku žačky s ...
Do naší poradny na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé otázky využíváme...
Otázky a odpovědi: Jak na výuku angličti...
Do naší poradny na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé otázky využíváme...
Otázky a odpovědi: Obtížná adaptace u žá...
Do naší poradny na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé otázky využíváme...
Otázky a odpovědi: Jak zvolit vhodnou po...
Do naší poradny na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé otázky využíváme...
Jak začlenit nově příchozí žáky do vzděl...
S novým školním rokem nastoupilo do škol několik desítek tisíc nových žáků a studentů z Ukrajiny. Abychom usnadnili pe...
Otázky a odpovědi: Jak zajistit bezplatn...
Do naší poradny na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé otázky využíváme a...
Otázky a odpovědi: Kde najdu Informovaný...
Do naší poradny na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé otázky využíváme a...
Vlivy zavedení údajné inkluze na děti in...
V předprázdninovém čísle Učitelských novin jsme se mohli seznámit s názorem předsedy Asociace speciálních pe...
Otázky a odpovědi: Kde hledat volná míst...
Do naší poradny na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé otázky využíváme a...
Otázky a odpovědi: Jak má rodič / zákonn...
Do naší poradny na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé otázky využíváme...
Zásady financování společného vzdělávání...
Kde najdeme informace o financování společného vzdělávání? Jaká je výše normované finanční náročnosti? Informace o...
Startuje projekt Podpora rovných příleži...
V České republice roste nerovnost ve vzdělávání. Proto Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy přišlo v soula...
Otázky a odpovědi: Jak správně vyplnit I...
Do naší poradny na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé otázky využíváme...
Nová sekce na webu Zapojmevšechny.cz – P...
Žáci v běžné školní třídě mateřské, základní nebo střední školy mohou mít různou výkonnost, odlišné pracovní tempo...
Otázky a odpovědi: Kdo objednává dítě do...
Do naší poradny na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé otázky využíváme...
MŠ Srdíčko a péče o děti s odlišným mate...
Mateřská škola Srdíčko sídlí v Praze 12 – Modřanech, nedaleko známé asijské tržnice Sapa. Specifická je tím, ...
Otázky a odpovědi: Co dělat, když asiste...
Do naší poradny na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé otázky využíváme...
Otázky a odpovědi: Jak na agresivní chov...
Do naší poradny na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé otázky využíváme...
Systematická podpora na všech úrovních u...
O projektu Synapse už jsme psali. Mentoři tohoto projektu pomáhají školám nastavit podporu na všech úrovních učení (vč...
Otázky a odpovědi: Má školka právo vyřad...
Do naší poradny na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé otázky využíváme...
Cyklus webinářů k integraci ukrajinských...
Asociace pro mezinárodní otázky Vás zve na cyklus 6 webinářů zaměřených na témata důležitá pro úspěšné začlenění d...
Otázky a odpovědi: Dítě s vývojovou dysf...
Do naší poradny na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé otázky využíváme...
Dětský vztek – jaké jsou jeho projevy a ...
V 28. dílu podcastu Zapojme všechny se Radka Schillerová zaměřuje na dětský vztek, jeho projevy a zvládání. Co nej...
Letní škola pro učitele je opět tady!
Druhý ročník úspěšné Letní školy pro učitele (ale i metodiky prevence, školní psychology, studenty pedagogiky nebo výc...
Otázky a odpovědi: Poslat či neposlat Do...
Do naší poradny na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé otázky v...
Jak komunikovat s předškolními dětmi a v...
Narážíte při komunikaci s předškolními dětmi a chcete, aby probíhala v pozitivním duchu? Hostem 27. podcastu Zapoj...
Otázky a odpovědi: Jak hodnotit žáka s l...
Do naší poradny na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé otázky využí...
Pozvánka na pedagogicko-psychologický ku...
Jménem české neziskové organizace Asociace pro mezinárodní otázky vás zveme na pedagogicko-psychologický ...
Specifika ukrajinského školství a inkluz...
Jak se liší ukrajinské školství od českého a jak se změnilo po nedávných reformách? Jak probíhá společné vzdělávání ve...
Jak na integraci dětí s odlišným mateřsk...
Vzhledem k válečnému konfliktu na Ukrajině k nám proudí mnoho dětí s odlišným mateřským jazykem (OMJ) a po pandemii co...
Integrace ukrajinských dětí do škol a po...
Na webu Zapojmevšechny.cz máme novou sekci Ukrajinský žák, kde postupně zveřejňujeme články, podcasty i metodiky k...
Supervize ve škole - k čemu je dobrá a k...
V novém podcastu Zapojme všechny si redaktorka Adéla Pospíchalová povídá s Kamilou Bobysudovou, superviz...
Možnosti vzdělávání dětí se SVP aneb vyb...
Máte dítě se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) a nejste si jisti, jak postupovat při zápisu a jak najít ve svém...
NOVÉ TERMÍNY! NABÍDKA VZDĚLÁVÁNÍ - WEBIN...
Připravili jsme pro vás nová témata informačně-vzdělávacích programů – webinářů. ...
Otázky a odpovědi: Může žák se slovním h...
Do naší poradny na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od...
Otázky a odpovědi: Možnost zrušení výuky...
Na naši poradnu na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé otázky využívá...
Podpůrné pozice pro žáky s OMJ
V 2. díle podcastu Zapojme všechny s Kristýnou Titěrovou z META o.p.s se naše kolegyně Rumyana Georgieva více za...
Jak rozdělit kompetence mezi třídním uči...
Pokud si učitel s asistentem pedagoga včas a vhodně rozdělí kompetence a vzájemně se podporují, bude atmosféra ve...
6 tipů pro pedagogy i rodiče, jak mluvit...
O některých věcech se dá s dětmi mluvit lehce, v případě válečného konfliktu to tak jednod...
Otázky a odpovědi: Kombinovaná forma stu...
Na naši poradnu na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé otázky v...
Otázky a odpovědi: Vyhýbavé a apatické c...
Na naši poradnu na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Někt...
Otázky a odpovědi: Co když žáci s PO ve ...
Na naši poradnu na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Někt...
Jak pomoci žákům s OMJ při nástupu do šk...
V novém podcastu Zapojme všechny si naše kolegyně Rumyana Georgieva povídá s programovou ředitelkou a ...
Projekt APIV B a podpora společného vzdě...
Uplynulý školní rok stále ovlivňovala pandemie covid-19, s ní související opatření a následné dopady. Jak ...
Integrace dětí s odlišným mateřským jazy...
Co čeká děti z odlišného jazykového prostředí při nástupu do české školy? S čím se nejčastěji potýkaj...
PLÁN PEDAGOGICKÉ PODPORY (Tipy ze Zapojm...
Přestože vytváření Plánu pedagogické podpory (PLPP) už není podle aktuální legislativy pro školu povinné (krom...
Otázky a odpovědi: Dvě děti se speciální...
Na naši poradnu na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Někt...
VÁNOČNÍ PRÁZDNINY – čas na čtení a posle...
Už jste přecpaní cukrovím a přesyceni pohádkami? Už jste se setkali s blízkými, rozbalili všechny dárk...
PF 2022
Přejeme Vám radostné prožití vánočních svátků a úspěšné vykročení do nového roku. Tým projektu API...
Otázky a odpovědi: Je možno dítěti se SV...
Na naši poradnu na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Někt...
Jak zvládnout hyperaktivní dítě s poruch...
Naše kolegyně z Národního pedagogického institutu, psycholožka a tutorka webu Zapojmevšechny.cz Kristi...
Jak komunikovat a pracovat s dětmi s výv...
Druhý díl podcastu o vývojové dysfázii s logopedkou Martinou Křivkovou přináší nejen konkrétní tipy na...
Prodloužení projektu Podpora společného ...
Projekt Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi (APIV B) byl prodloužen do 31. 12. 2022. Projekt...
První pomoc chronicky traumatizovanému d...
Tento stručný úvod a návod vznikl v reakci na seriál ČT Ochránce, konkrétně díl “Ahoj, tati”, v němž byl ř...
Jak se liší vývojová dysfázie od opožděn...
V kolika letech by dítě mělo plynně mluvit? Jaké jsou fáze vývoje řeči? A jaký je rozdíl mezi opožděným vý...
Otázky a odpovědi: Jak nastavit pedagogi...
Na naši poradnu na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé otá...
Model vyvážené inkluze škole pomohou vyb...
Pro mnoho mateřských, základních i středních škol je společné vzdělávání stále ještě nadměrným závazke...
Kdo o čem rozhoduje ve školách v době co...
Vzhledem k aktuální situaci ve školách v souvislosti s šířením covid-19 je často nutné jednat ve velm...
Jak funguje vzájemná pomoc mezi vrstevní...
Školní prostředí může být pro mnoho žáků náročné, nejen když se jakkoli liší. Děti i dospívající se učí fu...
Otázky a odpovědi: Jak pracovat s dítěte...
Na naši poradnu na interaktivním webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé otá...
Jak na to, aby učitel s asistentem pedag...
Asistenti pedagoga se v posledních letech stále častěji stávají důležitou posilou pedagogický...
Jak na děti s poruchou chování? Reakce n...
Učitelům a školskému prostředí je v poslední době věnována pozornost i v české televizní tvo...
Metodické doporučení od ČŠI – Přístupy k...
Na základě dlouhodobých zjištění České školní inspekce ve školách a školských zařízeních a na zák...
EvalCafé se tentokrát zúčastnil projekt ...
Říjnové EvalCafé se věnovalo tématu Evaluace vzdělávacích programů III a sběru dat od účastníků vzdělávání...
Život a studium s Aspergerovým syndromem...
V novém podcastu Zapojme všechny si Adéla Pospíchalová povídá s Hankou, studentkou biologie a ek...
Rodiče nadaných dětí - zvláštní upozorně...
Od skupiny kolegů, kteří se zabývají nadanými a mimořádně nadanými dětmi, jsme dostali speciální upozornění, a...
Jak předcházet vzniku poruch řeči a elim...
Co obnáší logopedická garance a prevence a proč je vhodné s ní začít už v mateřské škole? Jaké má benefity a k...
Otázky a odpovědi: Co znamená zkratka PO...
PO je zkratka pro tzv. podpůrná opatření, která představují podporu pro práci pedagoga se žákem, kdy jeho vzdě...
Jak uchopit problematiku smrti ve škole?...
O smrti se nám mluví většinou s obtížemi. Navíc pokud se jedná o komunikaci s dětmi, můžeme mít v sobě hodně r...
Den duševního zdraví na základních školá...
Snad již máme za sebou náročné pandemické období se spoustou změn, opatření, nových zkušeností i výzev...
Ve školách se zlepšuje kvalita společnéh...
Nejvíce nás v praxi posunuje mentoring a koučink, říkají pedagogové. Jaké další možnosti dalšího vzdě...
Jak efektivně řešit výchovné obtíže ve t...
Krom toho, že je Marta Kozdas etopedkou, koučkou a metodičkou Národního pedagogického institutu ČR, je také uč...
Stránky Národního plánu doučování nabíze...
Praha, 14. září 2021 – tisková zpráva NPI ČR a MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ve spo...
FAkulty doučují – registrace pro školy z...
O iniciativě „Fakulty doučují“ jsme již psali, třeba když se hodnotil rok její existence. Jedná se o společnou...
Otázky a odpovědi: Metodické sdružení as...
Na začátku nového školního roku se zase hrne spousta dotazů na naši poradnu na interaktivním webu Zapojme...
Jak dosáhnout autority ve třídě? Poslech...
Být spíše kamarádský nebo přísný? Pokud jako začínající učitel volíte mezi jednou z těchto dvou krajních ...
Interkulturní rozdíly v kontextu začleňo...
Množství dětí s odlišným mateřským jazykem ve školách roste. Komunikaci s nimi neztěžuje jen odlišná řeč jejich i ...
Pro lepší návrat do škol - tipy z aplika...
Půlka prázdnin je za námi a brzy začne zase příprava do školy. Jak pro pedagogy, tak pro rodiče i děti. Proto jsme...
Posilte svoje duševní zdraví a mentální ...
V souvislosti se současnou mimořádnou dobou pociťuje mnoho lidí mimořádné psychické nároky. A to nejen pedag...
Zahraniční inspirace - Jak funguje karié...
V každé zemi se přístup k znevýhodněným osobám liší. Pojďme se podívat, jak funguje italská nezisková společnost Front...
Otázky a odpovědi: Možnosti doplnění vzd...
Představte si, že učíte děti v mateřské škole a podaří se vám zaměstnat naprosto skvělého asistenta pedagoga. Spolupra...
FAKULTY DOUČUJÍ. CO PŘINESL ROK EXISTENC...
Před rokem jsme po první vlně koronaviru založili iniciativu "Fakulty doučují", která má za cíl dohnat výp...
K historii formativního hodnocení
Při nahlédnutí do etymologického slovníku zjistíme, že latinské „formo“ znamená utvářet či dávat tvar. Vždyť ...
Jak na vzdělávání a integraci žáků se zr...
Žáci se zrakovým postižením musí při své cestě vzdělávacím systémem čelit překážkám souvisejícím nejen se spec...
Nový podcast o dětech se speciálními vzd...
Diagnostikovaných dětí se speciálními vzdělávacími potřebami přibývá i v mateřských školách. V novém díle podc...
Zatočte se stresem v práci i osobním živ...
Stresu se málokdo úplně vyhne. To platí v práci i osobním životě. A u učitelů se zvýšenou mírou. V letošním šk...
Jaké je být rodičem dítěte s nadáním?
Pod pojmem speciální vzdělávací potřeby si většina z nás představí spíše opatření pro jedince se znevýhodněním...
Dimenze myšlení, aneb druhy inteligence
V posledních letech se v odborné literatuře, ale i v pedagogické a psychologické praxi stále více uplatňuje zajíma...
Jak zvládá studentka s panickou a úzkost...
Adéla, studentka Ostravské univerzity, již několik let trpí panickou a smíšenou úzkostně depresivní poruchou. V no...
Chcete vybudovat úspěšnou inkluzivní ško...
Zajímá vás, jak spoluvytvářet dobré kolegiální vztahy, zavádět ve škole inovace a přitom šetřit čas? Jak jednat s ...
Jaké jsou nejčastější chyby ve spoluprác...
Ve slibovaném pokračování podcastu Zapojme všechny se Zbyňkem Němcem, lektorem Nové školy a ...
Všem deváťákům i jejich učitelům: Přijím...
Vzhledem k povinné distanční výuce a znevýhodnění výuky žáků připravila Matematicko-fyzikální fakulta Univerzity K...
Až se zase sejdeme ve škole – jak se při...
Už je to více než rok, kdy do našich životů přišla pandemie covid-19 a s ní vládní opatření v podobě distanční výu...
Letošní zápisy do základních škol – form...
Jak budou letošní zápisy do škol vypadat? Co může způsobit nepřítomnost dětí u zápisu, o co děti přicházejí a...
Jak správně vybrat asistenta pedagoga? ...
V sedmém díle podcastu Zapojme všechny si se Zbyňkem Němcem, bývalým asistentem pedagoga, vyuč...
Styly učení - jak si nejlépe osvojujete ...
Pokud chceme zjistit, které postupy učení žákům vyhovují nejvíce, zadáme jim různé úkoly a sledujeme, jak se jich ...
Nadání a handicap. Svůj život s dvojí vý...
Co znamená dvojí výjimečnost? Na jedné straně nadání, na druhé straně handicap. Navíc dost často nerozpoznané. V n...
RVP.cz: Distanční vzdělávání v MŠ
Metodický portál RVP.CZ slouží jako základní online metodicko-didaktická podpora učitelům. Nabízí zdarma zajímavé ...
Jak mateřská škola pomáhá dětem při přec...
V následujícím článku se dozvíte, jakou roli hraje rodina a mateřská škola pro dítě před vstupem do základní škol...
DANIEL PRAŽÁK V NOVÉM PODCASTU MLUVÍ O ...
Daniela Pražáka mnozí jistě znáte, jako spoluzakladatel iniciativy Otevřeno se často a otevřeně vyjadřuje ke v...
Předškolní kluby a vedení školy ve vylou...
Tentokrát bychom vám rádi z aplikace Zapojmevšechny.cz představili dvě série. První série tří článků se zabývá...
„DOUČOVÁNÍ VÁS VELICE OBOHATÍ. JDĚTE DO ...
/text převzat ze stránek organizace Člověk v tísni/ Po uzavření škol v roce 2020 se výuka přesunula do onli...
V novém podcastu o životě se sluchovým p...
Honza je učitel a básník. Navíc ale slyší jen ze sedmi procent a celoživotně se potýká s dopady dětské mozkové obr...
Jak probíhá distanční výuka sociálně zne...
Člověk v tísni a dalších 15 neziskových organizací se na konci roku 2020 zaměřilo v dotazníkovém šetření na přístup zá...
Nový díl podcastu se věnuje integraci ci...
V 3. dílu podcastu Zapojme všechny s názvem Škola jako nástroj integrace cizinců aneb „umět učit cizince znamená umět ...
Jak na pedagogickou intervenci po novele...
O změnách ve vyhlášce „o inkluzi“ jsme již psali a text vzbudil opravdu velký zájem. Ministerstvo školství následně vy...
Tipy k posílení psychického zdraví pro ž...
Školy jsou pro většinu žáků stále zavřené a mnoho rodičů si zoufá, že už neví, co s nimi, jak na ně, či jak je zabavit...
Zapojme všechny – podcast o společném vz...
Tisková zpráva Národní pedagogický institut ČR spouští nový podcast zaměřený na rovné příležitosti ve vzdělávání s&...
Jak pojmout hodnocení v době koronakrize...
Dřív by se nejspíš nikdo zas až tak nad pololetním vysvědčením nepozastavoval. Jenže teď je vše jinak. Žáci ve většině...
Další ročník Global Teacher Prize Czech ...
V letošním roce se koná již čtvrtý ročník ceny Global Teacher Prize Czech Republic. Své tipy na skvělé a inspirati...
Změny ve vyhlášce „o inkluzi“ – nová pra...
O poskytování pedagogické intervence nebo-li doučování jednoho a více žáků nově rozhoduje škola. Nejedná se už o podpů...
Otázky a odpovědi: Speciální třídy – kdy...
Jaká je role pedagogicko-psychologické poradny pro zařazení dítěte do speciální třídy a co pro to musí udělat rod...
Veselé Vánoce a šťastný nový rok!
Pohodové prožití vánočních svátků a vše nejlepší do nového roku vám přeje tým APIV B! Přehrát PF2021>...
Vánoční prázdniny začínají, přinášíme vá...
Vánoční prázdniny dnešním odpolednem začínají a tak doufáme, že si všichni trochu oddechnete, strávíte spoustu svátečn...
Otázky a odpovědi: Asistent pro žáka s d...
Do 2. ročníku má nastoupit žák s diabetem. Potřebuje trvalý dohled poučené osoby po celou dobu vyučování, která mu...
Ceny EDUína vyhlášeny, projekt doučování...
Včera večer (30. listopadu) byly vyhlášeny letošní ceny soutěže EDUína. Letos si je odnesly projekty...
Školské inkluzivní koncepce krajů řeší r...
Podpora potenciálu každého dítěte, žáka či studenta je jedním z dlouhodobých cílů českého vzdělávacího sy...
Otázky a odpovědi: Co dělat, když dítě n...
Zvyklo si vaše dítě při distanční výuce na jiný režim a najednou je problém ho dostat do školy? Je začátek školníh...
Rozhovor: Společné vzdělávání prakticky ...
Konkrétní tipy a návody z oblasti společného vzdělávání přináší pedagogům nová aplikace Zapojmevše...
Jakou psychohygienu doporučit rodičům dě...
Jak asi každý z vás tuší, odpověď na tento dotaz není jednoduchá a neexistuje ani jednoduché řešení. Na internetu...
Jak zvládají pedagogové distanční výuku ...
Již několik týdnů, potažmo měsíců se pedagogové i rodiny potýkají s distančním vzděláváním. Forem, kte...
Hledáte pomoc s vedením škol v době koro...
Nový web koronavirus.edu.cz je informační portál Ministerstva školství, který vytváří jednotný kanál p...
Asistent pedagoga v mateřské škole
Základní smysl práce asistenta je poměrně jasný – podpořit efektivitu vzdělávání dětí a žáků se speciálním...
Offline žáci v distanční výuce
S Michaelou Kučerovou ze společnosti Člověk v tísni si Tomáš Machalík z Národního pedagogického institutu ...
Jak pracovat s asistentem pedagoga - pro...
V následujícím článku shrnujeme základní myšlenky dvou nových webinářů o postavení asistenta pedagoga ve š...
Psychologická pomoc učitelům i rodičům
Ocitli jste se v důsledku koronakrize v obtížné situaci? Řešíte profesní nebo osobní dilemata v souvislosti s ...
Pomůcky pro žáky se SVP – jak je nakoupi...
Jak je to v současné době s pomůckami pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) v rámci podpůrných ...
RVP.CZ: digitální technologie pro žáky s...
Metodický portál RVP.CZ slouží jako základní online metodicko-didaktická podpora učitelům. Nabízí zdarma zajímavé ...
Otázky a odpovědi: Volnočasové aktivity ...
Nástup do prvního ročníku základní školy s sebou přináší silné emoce a velký výdej energie. Vhodně zvolené vo...
Inkluze – jak na to? Nová aplikace přiná...
Osvědčené metody práce přímo ze škol či od odborníků na vzdělávání a výchovu přináší nová aplikace zaměřená na ink...
Studenti pomohou s doučováním. zapojte j...
Školám, které řeší výpadky a rozdíly žáků ve výuce, mohou pomoci studenti pedagogických fakult či vyšších odborných šk...
Jak postupovat, když se u žáka v 1. tříd...
Ne vždy je pro rodiče žáků se speciálními vzdělávacími potřebami zřejmé, co mohou očekávat a co se očekává od nich. Ja...
Problematika školní zralosti dětí v souv...
Zvažujete pro své dítě odklad školní docházky z důvodu nezralé centrální nervové soustavy? Máme pro vás tipy...
NADANÉ A MIMOŘÁDNĚ NADANÉ DĚTI – OPOMÍJE...
Nadané a mimořádné nadané děti ‒ opomíjená skupina dětí se speciálními vzdělávacími potřebami Z dotazníkového šetření...
Přinesla koronakrize inspiraci ke změně ...
Pandemie vrátila do škol staronová témata týkající se změny pojetí vzdělávání, role učitele, smyslu obsahu učiva nebo po...
Pedagogická diagnostika ve školách
Celkem 355 ředitelů škol zapojených do projektu Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi (APIV B) odp...
Školní poradenské pracoviště a návrat žá...
Necelé dva týdny poté, co se některé děti vrátily do škol, jsme se spojili se školní psycholožkou Dominikou Lí...
Spolupráce s asistenty pedagoga
Přinášíme vám třetí komentovanou část výsledků dotazníkového šetření, které proběhlo ve školách zapojených do ...
Vzdělávání za koronakrize. Inspirace ze ...
Tento webinář přináší pohled ředitele Jiřího Vymětala a třídní učitelky Jany Chalupové Hlávkové z olomoucké ZŠ...
Asistenti pedagoga. Jak dnes podporují ž...
Další webinář projektu APIV B ve spolupráci s organizací Člověk v tísni se zabývá činností asistentů peda...
2. díl: Činnost školských poradenských z...
Nouzový stav stále přetrvává, ale opatření se postupně uvolňují. To platí jak pro školy, tak pro školská porad...
Činnost školských poradenských zařízení ...
Jak v současné době fungují školská poradenská zařízení (ŠPZ)? To se dozvíte ve webináři, kde vystoupil V...
Jak lze poskytovat podpůrná opatření v d...
Školy už jsou zavřeny více než měsíc a pro všechny rodiny znamená nastalá situace, tedy distanční výuka, velko...
Jak dnes může škola podpořit rodiče dětí...
Do českých základních škol dochází přibližně 940 000 dětí, více než 100 000 z nich má speciální vzdělávací pot...
Co číhá v temnotě kyberprostoru?
Ukazuje se, že mnoho dětí neví, jaké chování v online prostředí je v pořádku a jaké je už za hran...
Žáci s OMJ v době uzavření škol. Praktic...
Ve druhém webináři věnovaném výuce dětí s odlišným mateřským jazykem (OMJ) na dálku spolu mluvili lektorka Kar...
Žáci s potřebou podpůrných opatření: Jak...
Distanční výuka na školách je v plném proudu. Klade na pedagogy, žáky a také jejich vzdělavatele, nejča...
Desatero pro rodiče dětí (nejen) se spec...
Situace rodičů dětí se SVP je při současných opatřeních proti šíření nemoci Covid-19 specifická. Rodič...
Podpora žáků se speciálními vzděla...
Po třech týdnech „učení na dálku“ mnozí učitelé pracují se svými žáky podle připravených plánů, ko...
Jak na výuku na dálku u žáků s OMJ?
Školy byly uzavřeny, výuka ale pokračuje a úkolem učitelů je i nadále vzdělávat všechny žáky. Možností, jak j...
Jak dnes učit offline žáky nebo s žáky o...
Týden po prvním webináři orientovaném na offline žáky s Michaelou Kučerovou a Tomášem Machalíkem proběhl 2. dubna ...
Jak pomoci dětem zvládat stres spojený s...
Přečtěte si tipy od České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání, jak pomoci dětem zvládat stres spojený s ...
Offline žáci aneb jak pomoci s výukou dě...
V těchto dnech jsou v souvislosti s nouzovým stavem média i všechny vzdělávací weby přehlceny tipy na online výuku...
Období nouzového stavu – aktuální si...
Mateřské školy jsou jediným typem škol, kde není přerušen provoz na základě rozhodnutí vlády České r...
Webináře na podporu distanční výuky...
Minimálně dva měsíce bude NPI ČR vysílat webináře, jejichž prostřednictvím Vám nabídneme témata ...
Učíme děti doma: tipy nejen pro rodiče
Koronavirové prázdniny zatočily s režimem všech českých domácností s dětmi. Rodiče řeší, jak skloubit úkoly ze ško...
Výuka na dálku: Cyklus webinářů pro učit...
NPI ČR pro vás připravuje sérii webinářů, ve kterých bychom chtěli učitele systematicky podporovat při vedení výuk...
Spolupráce škol s poradnami
Přinášíme vám druhou komentovanou část výsledků z dotazníkového šetření škol zapojených do projektu Podpora s...
Otázky a odpovědi: Musí se docházka dítě...
Dcera byla ve čtyřech letech přijata k předškolnímu vzdělávání. Později jí speciálně-pedagogické centrum (SPC) dia...
UN: Šance pro jiné DVPP
Učitelům scházejí speciálněpedagogické kompetence Zdá se, že nastal čas ohlédnutí. Když se podíváte na svou ško...
Jak správně poskytovat podpůrná opatření...
Od 1. 1. 2020 platí novela, která upravuje pravidla pro poskytování některých podpůrných opatření žákům se speciálními...
UN: Ukončí novela vyhlášky po třech lete...
Přečtěte si rozhovor s J. Faltýnem z MŠMT o změnách, které do oblasti společného vzdělávání přináší vyhláška ...
Jaké je znění novely vyhlášky č. 27/2016...
Jaké změny přinesla vyhláška č. 248/2019? Podívejte se na přehlednou prezentaci, kterou jsme pro vás připravili. Změny...
Právní vztahy mezi zřizovateli a školami...
Jaké agendy a jací aktéři se setkávají ve vzdělávacím systému? Na začátku dubna 2019 se konal na Filozofické ...
Časté problémy rodičů dětí se SVP
Pokud má vaše dítě speciální vzdělávací potřeby (SVP), můžete už od počátku jeho vzdělávací cesty narazit na některá ú...
Inkluze se neobejde bez moderních vyučov...
Národní institut pro další vzdělávání vede třetím rokem projekt Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi. Chc...
Od ledna pod novým názvem: Národní pedag...
K 1. lednu 2020 dochází ke sloučení Národního ústavu pro vzdělávání a Národního institutu pro další vzdělávání a vznik...
Vzdělávání dětí se SVP – co se daří a ja...
Výstup z šetření potřeb 355 škol zapojených do projektu APIV B. V celorepublikovém dotazníkovém šetření odpo...
Reforma financování regionálního školstv...
Po více jak 20 letech přichází význámná změna ve financování regionálního školství. Cílem změn je zlepšení kvality výu...
Otázky a odpovědi: Jaké jsou kvalifikačn...
Podle ustanovení § 9 vyhlášky 317/2005 Sb. o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérní...
Jak zvládnout emoční sebeobranu pro učit...
Znáte ten pocit, kdy byste nejraději zařvali, popadli věc, co máte nejblíž po ruce, a po někom ji hodili? Nebo se vá...
Část 2: Více než desatero fake news o tz...
Před prázdninami jste se seznámili s první částí dezinformací o tzv. inkluzi, které publikoval představitel spolku P...
Řvi potichu, brácho - divadelní představ...
Divadelní představení pro střední školy z Plzeňského kraje, které vás vtáhne do světa autistického chlapce a jeho rodi...
Dobré vztahy mezi žáky jako důležité tém...
Řešení narušených vztahů mezi žáky ve třídě je klíčovou službou našeho školského poradenského pracoviště Mozaika v...
Více než desatero fake news o inkluzi
Na konci února zveřejnil na svém blogu představitel spolku Pedagogická komora (dále jen „autor / autor blogu“) pří...
Jak dopadli čeští učitelé v mezinárodním...
Čeští učitelé jsou vstřícnější k profesnímu rozvoji ve srovnání s učiteli ze zemí EU. Naopak vykazu...
Jak podpořit a motivovat žáky ze sociáln...
Shrnutí přednášky Michaely Kučerové z organizace Člověk v tísni z konference Jak řešit těžkosti s i...
Rodiče jsou naším hlavním partnerem. Jej...
V čele školy stojí teprve krátce, přesto byl vybrán ředitelem roku v odborné anketě. Role dnešní školy stojí...
Co v praxi mění očekávaná novela inkluzi...
Shrnutí přednášky Vítězslava Němčáka z ministerstva školství, kterou přednesl na konferenci Jak řešit těžkosti s&...
Může nízké očekávání učitele předem znev...
Zásadní myšlenkou vzdělávání je přirozeně podpora úspěchu každého žáka a důraz na maximální podporu jeho rozvoje&...
Jak má postupovat rodič a ředitel školy ...
Musí zákonný zástupce žádat o povolení vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu (IVP) podle § 16 na ...
Ministr Plaga představil novinky ve spol...
Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Robert Plaga dnes představil na dalším kulatém stole novinky v oblast...
Co trápí školská poradenská zařízení?
S novelou školského zákona, která vstoupila v platnost v roce 2016 a týkala se proměny přístupu k d...
Výuka druhého cizího jazyka: čím ji lze ...
Za jakých podmínek může být žák 2. stupně ZŠ osvobozen od druhého jazyka? Může se škola opřít o nějaký zákon či vyhlášku...
Medikace ve škole: Kdy je učitel povinen...
Za jakých okolností mohou učitelé žákům podávat léky? Takových situací může ve škole nebo při školních aktivitách nast...
Strategický plán mi pomáhá řídit školu l...
Chcete řídit školu efektivně? Hledáte možnosti, jak do jejího strategického rozvoje zapojit i pedagogy? Zajímá vás...
Jaké jsou postoje české veřejnosti k zač...
Zhruba čtyři pětiny českých rodičů je pro to, aby byly romské děti začleňovány do běžných tříd základních škol (třetin...
Poruchy chování a jak na ně
Jak pracovat s dětmi s poruchami chování? To je jedno z velkých témat spojených se společným vzdělávání...
Musí rodič finančně přispívat na podpůrn...
V průběhu školního roku nastoupil do nové školy žák s individuálním vzdělávacím plánem jako podpůrným opatře...
Chcete dobré vzdělání pro své dítě? Nauč...
Publikujeme rozhovor Kateřiny Lánské s lektorem, koučem a konzultantem Danielem Janatou, kter&...
Narativní terapie jako psychohygiena uči...
Máte ve třídě žáka či žákyni s ADHD, kteří jsou občas obtížně zvladatelní? Naučte je i sebe relaxovat a získat ta...
Balintovská skupina: Jak pomocí fantazie...
Učitelé se často dostávají do situací, kdy musí kromě vý...
Zlepšit kvalitu výuky ve školách pomáhá ...
Za jednu z klíčových podmínek rozvoje společnosti se obecně pokládá kvalitní školství...
Otázky a odpovědi: Může poradna informov...
Může pedagogicko-psychologická poradna (PPP) nebo speciálně pedagogické centrum (SPC) informovat školu ...
Otázky a odpovědi: Co dělat, když si rod...
Pedagogicko-psychologická poradna (dále jen „poradna“) nám jako škole oznámila, že pok...
Tlumočnické a překladatelské služby pro ...
Nedomluvíte se s rodiči nebo přímo s dítětem/žákem cizincem při důležitém pohovoru? Potřeb...
Adaptační koordinátoři do škol
Nově příchozí dítě/žák cizinec do školy se ocitá ve zcela novém a odlišném životním prostředí a s jazyk...
MŠMT schválilo návrh Akčního plánu inklu...
Více sociálních pedagogů ve školách, trvalý profesní rozvoj učitelů nebo lepší identifikace překážek v přístupu k...
Školky dnes reagují na potřeby dětí pruž...
Společné vzdělávání se týká i mateřských škol, těší nás proto, že jsme si o tomto tématu mohli povídat s Yvonou Gru...
I nadaní žáci potřebují ve škole indivi...
Na krajském pracovišti Národního institutu pro další vzdělávání v Karlovarském kraji nás v centru podpo...
Otázky a odpovědi: Změna původního Dopor...
Stává se, že rodiče nesouhlasí s podpůrným opatřením pedagogická intervence (PI). Zažádají si...
Otázky a odpovědi: Pedagogická intervenc...
Jak je to u pedagogické intervence (PI), pokud mám u některých žáků doporučenou 1 hodinu týdn...
Otázky a odpovědi: Předměty speciálně pe...
Ve škole máme žáky, kterým máme zajistit podpůrné opatření předměty speciálně pedagogické péč...
Co když dítě s přiděleným asistentem dlo...
Jaké možnosti má zaměstnavatel, když dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, kterému byl přidělen a...
Má-li asistent pedagoga poloviční úvazek...
Pracuje-li AP na poloviční (0,5) úvazek, pak činí jeho celková pracovní doba 20 hodin týdně. Tato praco...
Děti mají obrovské vnitřní zdroje, se kt...
Ačkoliv je společné vzdělávání tématem, o němž se v posledních letech velmi intenzivně mluv...
S inkluzí pomáhají centra podpory NIDV
Jste pedagog a řešíte nástup žáka s poruchou autistického spektra do třídy? Chcete se jako rodič z...
Jakou kvalifikaci má asistent pedagoga?
Jak je to s kvalifikací u asistenta pedagoga? Může být zároveň vychovatele...
Otázky a odpovědi: Individuální vzděláva...
Má cenu vypracovat IVP jen na několik týdnů před koncem školního roku? Kdy má škola začít dítě podle IV...
Máme „dítě se speciálním přístupem k svě...
„Nikdy nebyla naše dcera tolik spokojená, jako je teď ve škole. Každé ráno vstává s úsměvem a těší se tam! O své škole...
Otázky a odpovědi: Je individuální vzděl...
Individuální vzdělávací (IVP) plán není vždy podpůrným opatřením (PO). Existují dva druhy IVP, první po...
Dana Moree: Systém v ne-systému aneb ink...
Výzkum Dany Moree vznikl jako další střípek v mapování dopadů inkluzivních opatření přijatých v září 2016. Jeho cílem ...
Otázky a odpovědi: Proč na vysvědčení ne...
Proč na vysvědčení není uváděna informace o úpravě výstupů vzdělávání? Žák s nižšími výstupy než běžnými pak má p...
Dlouhou a nelehkou cestu za podporou dět...
„Inkluze lidí se zdravotním postižením by měla být v dnešní době samozřejmostí, bohužel však stále není,“ říká Mi...
Přehled hlavních změn, které přinesla no...
Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění novely č. 2...
Otázky a odpovědi: Jak podpořit dítě s A...
Školní prostředí je specifické. Dítě i pedagog musí respektovat ...
MŠMT: Rok inkluze v číslech
Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání shrnula hlavní závěry analýzy MŠMT, která se zabývá implementa...
Mentoring a jeho význam ve škole
Když se to vezme kolem a kolem, mentoring je vlastně prastará metoda, při které někdo starší, zkušenější předává své z...
Otázky a odpovědi: Patří děti s jazykovo...
Za děti se speciálními vzdělávacími potřebami (dále jen „SVP“) jsou od 1. září 2016 nově ...
Vždy to fungovat nebude, nutné jsou vhod...
„Je důležité zvážit, zda dítě společné vzdělávání přijme, a bude-li pro něj i okolí příno...
Úzký kontakt s rodiči, jasná pravidla a ...
Vstřícnost, ochota se neustále vzdělávat a přizpůsobovat se novým situacím – těmito slovy...
Vztahy ve třídě formuje pedagog, říká uč...
„Děti přijímají spolužáka tak, jak jej přijímá učitel. Ten má bohudík a někdy...
Výchovný poradce
Výchovný poradce (dále jen VP) je pedagogickým pracovníkem školy, který absolvoval specializační studium a působí v rá...
Školní metodik prevence
Školní metodik prevence (dále jen ŠMP) je pedagogickým pracovníkem školy, který absolvoval specializační studium k výk...
Školní psycholog
Jaké činnosti vykonává školní psycholog? Jak je definovaná jeho konzultační péče a metodická práce? Standardn...
Školní speciální pedagog
Jaké činnost vykonává školní speciální pedagog? Jak je definovaná jeho konzultační péče, metodická práce a vzdělávací ...
Školní poradenské pracoviště
Školní poradenské pracoviště (ŠPP) na základní, střední nebo vyšší odborné škole spadá do oblasti poradenských služeb ...
Vychovala tři děti, z toho dvě z nich s ...
„Handicapovaní lidé se rodili, rodí a rodit budou a vždy budou součástí naší společnosti, která by je měla p...
Práce s nadanými žáky
Jan Malbohan (P-KAP) se ve videu zabývá podporou nadaných žáků. Na webu NÚV najdete i jiné materiály zabývaj...
Podpora inkluze
Inkluzivní vzdělávání vychází z požadavku přizpůsobení edukačního prostředí žákům. V takovém prost...
Otázky a odpovědi: Žádost o revizi dopor...
Žákovi školy nebyl po rediagnostice v pedagogicko-psychologické poradně (PPP) v rámci doporučení p...
Supervize ve školách a její vztah ke spo...
Supervize je v českém vzdělávání relativně nový pojem. Za posledních 15 let ale stále více škol využívá tohoto ná...
Rozhodování o přijetí k základnímu vzděl...
Na webu veřejného ochránce práv je zveřejněná infografika, pomůcka pro ředitele a ředitelky základních škol zřizovanýc...
Společné vzdělávání odpovídá potřebám dn...
„Společné vzdělávání je vzdělávacím trendem, který odpovídá potřebám dnešního světa a lidské společnosti“, říká Marie ...
Jiří Sehnal: Individuální přístup nabízí...
"Individuální přístup k dítěti a jeho rozvoj nabízíme u nás žákům se speciálními vzdělávacími potřebami i žákům bez ni...
Videometodika: Vyhláška č. 27/2016 Sb. a...
Helena Kumperová (P-KAP) představuje legislativní změny, které se týkají vyhlášky č. 27/2016 Sb., a informuje o výsled...
Pro mnoho dětí je životní start těžký
„Mnoho dětí vstupuje do života s těžkým životním startem“, říká Yvetta Blanarovičová, filmová a divadelní herečka...
Doufám, že budou i v budoucnu Honzíkovým...
„Náš syn Honzík má Downův syndrom, pobyt mezi zdravými dětmi mu přináší převážně klady, snaží se zdravé děti...
Předškolní věk je klíčovým obdobím
„Předškolní věk je klíčovým obdobím pro rozvoj předpokladů školních dovedností, mezi které spadá nejen čtení...
Asistentka pedagoga hodnotí společné vzd...
S odstupem několika let můžeme konstatovat, že úspěšné vzdělávání jakéhokoli dítěte ve třídě se odvíjí od vzájemné...
Koordinátor inkluze: Klíčový člověk
S Vladimírem Foistem, dlouholetým ředitelem základní školy a dnes expertem na oblast společného vzdělávání působí...
Význam koučinku pro ředitele školy
Vést jakýkoliv tým lidí je jedna z nejnáročnějších činností. Řídit školu z pozice ředitele či zástupce je na...
Výsledky výzkumu prezentují dopady refor...
Podle výzkumu, který zjišťoval názory ředitelů a učitelů na dopady reformy společného vzdělávání (inkluzivní novely), ...
Pedagogická a speciálně pedagogická inte...
(aktualizováno v lednu 2021) Novelou vyhlášky č. 27/2016 (od 1. 1. 2021) je podpůrné opatření pedagogická intervenc...
Intervence školy
aktualizováno v lednu 2021: Novelou vyhlášky č. 27/2016 (od 1. 1. 2021) je podpůrné opatření pedagogická intervence...
Pedagogická intervence
(aktualizováno v souvislosti s novelou vyhlášky v lednu 2021) Pod pojmem „pedagogická intervence“ se rozumí vzděláv...
Předměty speciálně pedagogické péče
Pod pojmem „speciálně pedagogická intervence“ se rozumí zajištění předmětů speciálně pedagogické péče pro žáky s p...
Plán pedagogické podpory a individuální ...
Jaký je rozdíl mezi plánem pedagogické podpory a individuálním vzdělávacím plánem? Plán pedagogické podpory (PLPP...
Podpůrná opatření prvního stupně
Podpůrná opatření prvního stupně jsou relevantní pro žáky s mírnými obtížemi ve vzdělávání. Aplikují se i bez dopo...
Podpůrná opatření druhého až pátého stup...
Podpůrná opatření druhého až pátého stupně se realizují pouze s doporučením školského pedagogického zařízení, kte...
Inkluze podle psychologa Petera Farrella...
Psycholog Peter Farrell uvádí, že skutečná inkluze vyžaduje splnění určitých dalších podmínek. Co v procesu inkluze zn...
Jaké činnosti může vykonávat asistent pe...
Přehled přímých a nepřímých pedagogických činností, které může ve škole vykonávat asistent pedagoga. &...
Asistent pedagoga
Jak je definovaná role asistenta pedagoga? O jaké zákony se můžeme opřít? Jaký...
Podpůrná opatření
Co jsou podpůrná opatření a v čem spočívají? Jedná se o nezbytné úpravy organizace, obsahu, metod, forem, hodnocení a ...
Personální podpora žáka a učitele
Na co má nárok učitel a na co žák? Jaké se jim může dostat personální podpory podle stupně podpůrných opatře...
Asistent pedagoga jako podpůrné opatření...
Asistent pedagoga podle paragrafu 5 vyhlášky č. 27/2016 Sb. - podpůrné opatření. Normovaná finanční náročnost pro...
Asistent pedagoga jako podpora organizac...
Asistent pedagoga podle paragrafu 18 vyhlášky č. 27/2016 Sb. - podpora na třídu školy, rozvojový program. ...
Průvodce pro ředitele VOŠ
Průvodce pro ředitele vyšších odborných škol nabízí základní vhled do problematiky vzdělávání studentů se speciáln...
Typy základních škol
Podle školského zákona, konkrétně § 45 s názvem Stupně vzdělání, se definuje rozsah a délka základního vzdělání.  ...
Výkaznictví společného vzdělávání
Kde najdeme informace o výkaznictví společného vzdělávání? Jaké jsou povinnosti ředitele a krajských úřadů? Zákla...
Revizní proces
Jaká je možnost revize zpráv a doporučení vydaných školským poradenským zařízením, tedy pedagogick...
Rámcový vzdělávací program pro základní ...
Jaké základní zdroje máme pro stanovení rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání? Dva základní leg...
Průvodce pro ředitele základní školy
Dokument Průvodce pro ředitele základních škol se soustředí na základní informace a povinnosti ohledně ...
Průvodce pro ředitele SŠ a konzervatoře
Dokument shrnuje základní informace o změnách v organizaci školy při společném vzdělávání releva...
Personální možnosti
Jaké personální možnosti má škola při realizaci podpůrných opatření? Připravili jsme pro ...
Dítě, žák a student se speciálními vzděl...
Jak se promítla změna legislativy do pojetí a definice dítěte, žáka a studenta se spec...
Vzdělávací soustava, školy a školská zař...
Školský zákon, konkrétně § 7, se věnuje vzdělávací soustavě, školám a školským zařízením. Ško...
Základní informační zdroje
Kam se obrátit, když chcete další informace o společném vzdělávání? Připravili jsme pro vás přehled základních zdrojů....
Školská poradenská zařízení
Mezi školská poradenská zařízení patří pedagogicko-psychologické poradny a speciálně pedagogická centra. Ško...
Přehled vzdělávání žáků s mentálním post...
Stupně mentálního postižení Lehké mentální postižení – základní škola běžná nebo zák...
Společné vzdělávání je přirozená věc
„Na nemoci a postižení je třeba přestat pohlížet jako na chyby. Naše vnitřní já rozhodně nic takového n...
Systém speciální pedagogiky
Pro přehled jednotlivých oborů speciální pedagogiky, přehledně v jedné infografice. psychopedi...
Vzdělávání žáků s lehkým mentálním posti...
Při plánování a realizaci vzdělávání žáků s přiznanými podpůrnými opatřeními je třeba mít na mysli fakt, že se žáci ve...
Základní možné přístupy ke vzdělávání dě...
Základní možné přístupy ke vzdělávání dětí/žáků s různými postiženími (podle různých autorů) jsou čtyři. Inkluze,...
Vzdělávání nadaných žáků
Jak probíhá vzdělávání nadaných žáků? Na co mají nárok? Jak rozlišujeme kategorie nadaný žák a mimořádně nadaný žák? J...
Skupiny dětí, žáků a studentů se speciál...
Přehled možností vzdělávání pro žáka na základní škole (příklad): Žák na běžné základní škole v běžné třídě ...
Přehled podpůrných opatření
Přehled podpůrných opatření v dokumentu níže se člení na dvě části. První část popisuje jednotlivé stupně podpůrných o...
Otázky a odpovědi: Patří nadané děti mez...
Za děti se speciálními vzdělávacími potřebami (dále jen „SVP“) jsou od 1. zář...
Rodiče a inkluze: Co vy na to?
V rozhovoru s Lenkou a Tomášem Hečkovými se snažíme ukázat, co to vlastně pro rodiče znamená inkluze. O nový...
Inkluze pro nás nebyla jasnou volbou
„Integrace naší dcery pro nás nebyla snadnou volbou. Byla to cesta do neznáma. Vyžadovala hodně spolupráce také z naší...
Zákonný zástupce
Zákonný zástupce je pro účely Školského zákona zákonná osoba, která je v souladu se zákonem nebo rozhodnutím soudu opr...
Inkluze od dětí po seniory
„Když v dětství budete chodit do školy s postiženými dětmi a hrát si s nimi, navždy pochopíte, že jsou ...
Sociálně-právní ochrana dětí
Mezi orgány veřejné moci, které řeší sociálně-právní ochranu dětí, patří obecní a újezdní úřady, obecní úřady obcí s r...
Písemný informovaný souhlas
Písemný informovaný souhlas je podmínkou poskytování podpůrných opatření druhého až pátého stupně (u podpůrných op...
Návštěva školského poradenského zařízení...
Jaký je proces návštěvy školského poradenského zařízení, tedy pedagogicko-psychologické poradny nebo speciálně pedagog...
Možnost revize zpráv a doporučení
Průběh revizního posuzování zprávy z vyšetření a doporučení pro vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami ...
Průvodce pro ředitele školky
Dokument Průvodce pro ředitele mateřských škol se soustředí na základní informace o změnách v organizac...
NENAŠLI JSTE CO JSTE HLEDALI?
Kontaktujte nejbližší krajské centrum podpory.
Přijďte na některou z diskuzí s lidmi z praxe.
Мега ссылка
мега ссылка